יוקו הגברה ותאורה
צור קשר  >>>

          
              לפרטים התקשרו :054-8009967



יוקופדיה - מילון סאונד למתחילים


הגברה ותאורה” אלה שתי מילים גדולות מאוד, אבל מה הן בעצם אומרות?
לא כל אחד מגיע מתחום 
ההגברה והאירועים, אך למרות זאת, לכל אדם הרוצה להפיק אירוע או חפץ בהרחבת אופקיו רצוי להכיר שפה זו. ולכן הכנו לכם את אנציקלופדיית יוקו להגברה ותאורה!!!
אתם מוכנים?





איך גורמים לאלף איש לשמוע לחישה של איש אחד?
איך מוזיקה יכולה לגרום לכל גופנו לזוז בלי שליטה?
איך צליל של מיתר גיטרה אחד יכול לחדור לליבו של קהל הממלא אולם שלם?
התשובה היא כמובן באמצעות 
מערכת הגברה!
מילה הכוללת בתוכה אין ספור אלמנטים: רמקולים, מיקרופונים, מגברים, מיקסרים ועוד מגוון מכשירים המתחברים למערכת אחת, כדי שכמות X של אנשים במקום Y ישמעו מה שאתם רוצים להשמיע להם בצורה חזקה ואיכותית. מוזיקה, נאום, שירה, סרט וכו'.







 

מהמיקרופון אל הרמקול:

 

מהמיקרופון אל הרמקול:
הגברה איכותית צריכה להתחשב בכל מה שעובר הצליל בדרך אל האוזניים של האנשים.
מיקרופון - קולט את הצליל (שירה, נגינה, דיבור) והופך אותו לאותות חשמליים שיכולים לעבור בכבל. ממש כמו לחבר שני גביעי לבן עם חוט. משם האות החשמלי זורם למערכת ומוגבר כך שישמע כלפי חוץ בצורה ברורה ועוצמתית.
ישנם שני סוגים עיקריים של 
מיקרופונים- מיקרופון דינאמי וקונדנסר (מיקרופון שטח). מיקרופון דינאמי הוא מיקרופון עם קליטה צרה יחסית, כך שמקור הצליל צריך להיות קרוב אליו. לעומת זאת קונדנסר יכול להיות רחוק מהמקור צליל - ועדיין לקלוט אותו בצורה טובה. בקונדנסרים נעשה שימוש בעיקר באולפני הקלטות, אך על הבמה ניתן למצוא אותם כמקרופוני שטח בהצגות, כמיקרופון להגברת תופים און פסנתר ועוד...





 
 
על אילו כלים צריך לשים מיקרופון?
התשובה היא - על כל מה שאנחנו רוצים לשמוע מהרמקולים. אם לא יהיה שם מיקרופון - לא ישמעו את זה מחוץ לבמה. תופים, גיטרות, שירה, כלי הקשה, פסנתר וכו'.
כל המיקרופונים על הבמה מתחברים לתוך המיקסר של הסאונדמן. ממש כמו במערבל מזון, גם המיקסר של הסאונדמן יוצר תערובת (מיקס) של כל המיקרופונים שעל הבמה, בעזרת המיקסר, הסאונדמן, מנמיך ומגביר כל מיקרופון או כלי נגינה, לכדי איזון מושלם, ממש כמו טבח הטועם תבשיל ומוסיף קצת מלח ופלפל.








 

 


המיקס הסופי יוצא מהמיקסר ועובר למגבר - שם עוצמתו מוכפלת (עפ"י גודל הארוע המבוקש) - ומשם לרמקולים הראשיים.
 
סוגי רמקולים :
* רמקול TOP - האחראי על רוב הצלילים היוצאים מהמערכת.
* רמקול בס (Sub) - אחראי על התדרים הנמוכים. ממש כמו ברכב פרטי.

העוצמות של הרמקול נמדדות בוואטים (W - Watts). העוצמה הסופית שמגיעה לאוזניים שלנו היא בdB - דציבלים.

(בשפה המקצועית P.A - Public Address, הכוונה לכל הרמקולים והמערכות המופנות לכיוון הקהל)



"סאונדמן, תן לי עוד שירה במוניטור"'
בנוסף לרמקולים הראשיים - ישנם רמקולים שמופנים אל הנגנים ונקראים מוניטורים. מכיוון שהנגנים נמצאים מאחורי הP.A - הם צריכים גם לשמוע את עצמם (במיוחד זמרים, נגני גיטרה אקוסטית, קלידם, פסנתר), וגם לשמוע את הנגנים האחרים - בעוצמה שהם רגילים ושהם אוהבים. כל נגן מתאים לעצמו את המוניטור בעזרת הסאונדמן אשר שולט על המיקס (את זה כבר למדנו…) של המוניטור. המיקס במוניטור לא מושפע כלל מהמיקס של הP.A (אכן, מילה שחוזרת הרבה). כלומר - גם אם הסאונדמן יגביר את השירה באמצע ההופעה - הזמר לא ירגיש את זה במוניטור שלו.
מוניטור הוא החבר הטוב ביותר של ה-"פידבק".
פידבק
או בכינויו - "הצפצוף המרגיז הזה" - נשמע קצת כמו שריקה מאוד חזקה.
אז למה זה בעצם קורה?
ובכן, פידבק נוצר כאשר ישנה לולאה בלתי נגמרת של צליל. כלומר, כאשר מצמידים את המיקרופון (הדולק) לאחד הרמקולים - ייווצר פידבק. אבל לא תמיד צריך להתקרב יותר מדי בשביל זה.. מיקרופון קונדנסר - אשר בעל קליטה רחבה יותר, יכול לייצר פידבק בקלות רבה ממיקרופון דינאמי.
להזכירכם, ישנם מוניטורים על הבמה, שלעתים יכולים להיות בעוצמה מאוד גבוהה. זה אחד הגורמים העיקריים לפידבק (כמו שאמרנו - המוניטור הוא חברו הטוב ביותר!)


 

 

שלח
תודה ! פנייתך בטיפול
שם:
This field is required.
אי-מייל:
This field is required.
ההודעה:
This field is required.
טלפון:

This field is required.
אנחנו לשירותכם >>>
הגברה ותאורה 
כל הדרכים לתקשר איתנו